בשבועות האחרונים, עם התפרצות נגיף הקורונה, אנו מודעים לכך שעולות שאלות רבות בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל. אנחנו ב- GINGER החלטנו לעשות לכם קצת סדר
ביטלתי את הנסיעה, האם אני זכאי להחזר עבור הביטוח שעשיתי?
כן. ניתן לבטל את ביטוח הנסיעות לחו"ל עד מועד הטיסה ולקבל החזר מלא. אנו ממליצים לבדוק האם אתם זכאים להחזר כלשהו בטרם ביטול הפוליסה כדי שתוכלו לממש את זכויותיכם.
נדבקתי בקורונה בזמן הנסיעה וצריך אשפוז בחו"ל, מה אני עושה?
עליכם ליצור קשר עם מוקד הסיוע בטלפון 972-3-9206912 (סיוע של מגדל לשוהים בחו"ל 24/7) כדי לקבל הוראות מדויקות לאן עליכם להגיע, ומה עליכם לעשות. זאת מכיון שלכל מדינה יש את החוקים שלה וכך תוכלו לקבל את המענה הנכון ביותר עבורכם. בכל מקרה עדכנו אותנו במייל. office@gingerbit.co.il
חשוב לדעת כי באמצעות האפליקציה של GINGER ניתן בקלות להגיש את המסמכים לקבלת החזר על הוצאות רפואיות מכל מקום וזמן בעולם. יש להוריד את האפליקציה, להיכנס לנסיעה שלי (הוקמה לאחר רכישת הפוליסה) ולהגיש את התביעה הרלוונטית.
תקופת הביטוח תוארך אוטומטית ל- 48 שעות על חשבון חברת הביטוח. מעבר לכך עליכם לדאוג להאריך את הביטוח. בנוסף, במידה ויש עלויות לינה/ טיסה נוספים ההחזר יהיה לפי פרק 4 בפוליסה- החזר הוצאות מיוחדות בחו"ל. עבור כרטיס טיסה החזר עד 1500$, הוצאות לינה בחו"ל – החזר עד 150$ ליום ובסה"כ עד 2500$. יש לציין כי כל מקרה ייבדק לגופו לאחר קבלת כל המסמכים והקבלות הרלוונטיים.
ברוב המקרים תצטרכו לשהות בבידוד ולהיבדק במדינה בה אתם נמצאים כדי לוודא שאינכם נשאים של הווירוס, בטרם תקבלו אישור חזרה לארץ. הוראות אלו משתנות בין מדינה למדינה, ויש ליצור קשר עם מוקד החירום על מנת לקבל פרטים מדויקים בהתאם ליעד בו הנכם נמצאים.
במידה ונכנסתי לבידוד, אילו מסמכים עלי להעביר?
יש להעביר אסמכתא כלשהי מהמוקד הרפואי/ ביה"ח/ הרשות המטפלת על ההוראה להיכנס לבידוד. לגבי ההחזרים רפואיים- יש להעביר במייל את המסמכים הרלוונטיים בהתאם לאופי ההחזר. בכל מקרה יש ליצור עמנו קשר במייל ונעדכן אילו מסמכים עליכם להעביר בהתאם למצב.
נסעתי עם המשפחה לחו"ל ורק אני נכנסתי לבידוד, האם מגיע לי החזר גם עבור השהייה הממושכת שלהם בחו"ל? הם לא נדרשים להיות בבידוד?
למרות חוסר הנוחות, השאיפה המיידית היא להחזירם ארצה כדי להפחית סיכון להידבקות. במידה והם לא צריכים לשהות בבידוד, הרי שעליהם לחזור לישראל במועד המתוכנן, זאת מאחר וחברת הביטוח לא תישא בהוצאות השהייה שלהם בחו"ל.
אני נמצא בחו"ל והטיסה שלי לארץ בוטלה כיון שחברת התעופה החליטה שלא לטוס לישראל, מה אני עושה?
ברוב המקרים תקבלו את מלוא כספכם חזרה ישירות מחברת התעופה. במידה ויהיו הוצאות נוספות/ הפסד כספי שאינו הוחזר מחברת התעופה יש להגיש תביעה לחברת הביטוח כדי לברר האם ישנה זכאות להחזר. לגבי הביטוח- יש לשים לב כי הביטוח מוארך אוטומטית ב-48 שעות ועליכם לדאוג להאריך את הפוליסה עבור יתר הימים בהם הנכם שוהים בחו"ל.
אני רוצה לטוס אולם חברת התעופה ביטלה את כל הטיסות שלה לחו"ל. האם אני זכאי להחזר?
תלוי בכיסויים שהוספתם בעת רכישת הפוליסה. במידה וקיים כיסוי לביטול/ קיצור נסיעה ובמידה וחברת התעופה אינה מטיסה טיסות ליעד אליו בחרתם לטוס, ניתן לבדוק אופציה לפיצוי כספי. למרות זאת, יש לזכור כי כל מקרה ייבדק לגופו.
האם ניתן לבצע שינוי בפוליסה קיימת במקום לבטל את הפוליסה?
כן, ניתן לבצע שינויים, לדוגמא: שינוי תאריך הנסיעה (כל עוד לא החלה תקופת הביטוח), הורדת/ הוספת כיסויים (כל עוד אלה מוצעים ע"י חברת הביטוח) ועוד. למען הסק ספק- לא ניתן להוסיף מבוטחים לפוליסה קיימת, ויהיה צורך להפיק פוליסה נפרדת עבור נוסעים נוספים.
רכשתי ביטוח לביטול טיסה מכל סיבה, האם אני יכול לבטל את הנסיעה ולקבל החזר בגלל הקורונה?
ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה הינו ביטוח נפרד מביטוח הנסיעות לחו"ל. במידה והחלטתם כי אינכם רוצים לטוס ליעד וביטלתם את הנסיעה מיוזמתכם הרי שאתם זכאים להחזר של עד 80% מהסכום שביטחתם בפוליסה. חשוב לציין כי במידה וחברת התעופה החליטה על הפסקת הטיסות ליעד אינכם זכאים להחזר על ביטול הנסיעה מאחר ומדובר בביטול שנעשה שלא ביוזמת המבוטח. למען הסר ספק, הפעלת ביטוח ביטול מכל סיבה יינתן רק במידה והביטול הוא ביוזמת המבוטח ולא מכורח נסיבות כאלה או אחרות לדוגמא - מלחמה/ מגיפה במדינת היעד/ פשיטת רגל של חברת התעופה ועוד. לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו במייל.
מאחלים לכולנו בריאות ובשורות טובות!
אשרת בן-משה, מנכ"ל
וכל צוות GINGER
יש לכם שאלה נוספת? פנו אלינו במייל: Office@gingerbit.co.il
留言